RECORDS MUSICALS

Durant aquests dies de confinament he treballat desde casa i per tal de treballar el millor possible m'he posat música. Entre sinistre i sinistre, què millor que una bona cançó que relaxi l'ambient!
I he descobert, encara que ja ho sabia però ara ho he notat més, que la música em recorda moltes coses. I no sempre el mateix estil ni el mateix grup, sinò la música que escolto en general. Sí, he descobert la sopa d'all però aquests dies m'he adonat que fins i tot hi ha música que dels records que em trasllada, no la vull escoltar més. I d'altres que l'escoltaria cada trenta segons. Així que faré un resum d'aquests darrers dies que escoltant una llista aleatòria de l'Spotify, m'he anat trobant amb els meus records musicals:

DANZA INVISIBLE -Sabor de Amor > Mallorca, discoteca "Lunita".
Un estiu que  va venir l'Elena i vam gaudir de la nit  mallorquina per a joves. Anàvem a "Lunita" una disco de prop del passeig Marítim amb les cosines. No recordo que fèssim moltes maldats i quasi sempre tornàvem a l'hora que ens havien marcat. Quasi sempre...  I aquesta cançó la cridàvem (que no la cantàvem) a la disco! 
NIRVANA -Smell like a teen spirit > Mallorca, casa dels meus cosins.
Escoltant música a la seva habitació (que feia pudor a mitjons bruts!) I de tant en tant, els veia jugar a algún joc de consoles. M'agradava estar amb els meus cosins, èren els "rebels" de la família i jo hi estava a gust, fóra de l'ambient més tradicional. Era jove.
ROY ORBISON-Pretty woman > Barcelona, casa de Lesseps.
Quan els meus pares posaven la ràdio a la sala i sonava aquesta cançó, tant l'un com l'altre seguien el ritme de la música amb els peus encara que estéssin treballant asseguts. Fins i tot recordo a ma mare cantussejant-la!
BILLIE VISION AND THE DANCERS - Summercat > Barcelona, zona de marxa de Diagonal.
Quins records de ballar amb les amigues abans d'agafar les vacances! És cançó de verbena però la posàven als locals nocturns a l'estiu. Això volia dir que les vacances eren aprop!
CULTURE CLUB-Do you really want to hurt me > Barcelona, casa de Lesseps. La meva habitació. 
Jo fent veure que estudiava però escoltant la ràdio amb música "bailonga" mentre seguia la música i feia veure que era jo qui cantava fent ganyotes i usant un boli a modus de micròfon.
JUAN LUIS GUERRA- Ojalá que llueva café en el campo> Mallorca.
Descobriment a mà de la meva tieta. Ella ballant a la sala de la seva casa alhora que feia el dinar per a tota la família. És una bona cançó per a fer feina!
MANOLO GARCÍA - Carbón y ramas secas > Sant Joan Despí.
Una amiga meva era molt fan del Manolo García / El Último de la Fila i em va enganxar el gust per aquest grup/cantant. Les lletres una mica surrealistes, tot s'ha de dir.
DUNCAN DHU - No puedo evitar pensar en tí > Mallorca
Época daurada d'aquest grup i que van fer una mega-gira per tota Espanya, incolent-hi Mallorca. Hi vam anar els cosins i fins i tot el meu tiet. Llàstima que ara no recordo quina població era però va ser tot un aconteixement!
BEN E. KING -Stand by me
Res, aquesta m'agrada i prou.
BEATLES- Here comes the sun > Barcelona, pis de Lesseps.
Tota la família treballant a casa: el pare a la taula gran; ma mare a l'estudi del final de la casa; jo a la meva habitació. Escoltàvem el recopilatori en CD que van treure que eren dos caixes (una vermella i una blava) i tant sonava a la sala gran com al final de la casa perque mon pare va fer una instal·lació de cables que arribava ben lluny. Era una música molt neutre que ens agradava als tres membres de la família i tots la vam arribar a cantar algun cop.
MAROON 5 - One more night > Barcelona, oficina de la Diagonal.
Una companya de la feina tenia aquesta cançó com a to de móbil i sonava cada dos per tres. Al principi jo no sabia qui era (o eren) però després em van informar que era el grup de moda d'aleshores. No m'entusiasma però em duu records extranys.
T-REX- Get it on > Barcelona, pis de Lesseps. La meva habitació.
Escoltant el grup paral·lel als Duran Duran -els Power Station- vaig descobrir que la cançó original era dels T-Rex. Com els pares eren coneixedors de la banda original em van posar al dia del clàssic. I així vam passar a escoltar els T-Rex tota la família.
DIRE STRAITS- Twisting by the pool > Barcelona, pis de Lesseps.
Aquest grup és dels grups que si mai surt a la ràdio, intento evitar-lo. Era uns dels grups preferits de la meva mare i encara no sóc  prou forta per a escoltar-los així com així. Però l'altre dia va saltar aquesta cançó i em va traslladar un record molt específic. Recordo a ma mare dient que els DS també feien música de "marxa" i per a demostrar-m'ho em va posar aquesta. Fins i tot la ballava pel passadís de casa!  D'acord, mama, el DS també tenen marxa.
WOLFSHEIM- The sparrows and the nightingales > Barcelona, Poble Nou, discoteca "Undead"
Als inicis de sortir de marxa nocturna amb la meva amiga Elena no coneixiem aquest grup però el posaven quasi sempre a la disco i nosaltres dues erem de les primeres a sortir a la pista a ballar-la. És un clàssic de la música gòtica-siniestra-electrònica! 
PET SHOP BOYS - Domino Dancing> Barcelona, pis de Lesseps. Terrassa.
Amb els cascos posats, escoltant la ràdio i ballant-la entre les plantes que tenia ma mare a la terrassa del pis. No sé què deurien pensar els veïns dels pisos superiors en veure'm!

N'hi ha més i totes tenen una història però no podria posar-les totes perque no és plan d'avorrir al personal. 
La música ens trasllada a un món íntim i molt personal i només nosaltres sabem el que ens transmet.
No sé què faria sense música. És un bon transport per als records.






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TARDA D'SCRAP: COM FER UN ÀLBUM (TERCERA I DARRERA PART)

ITÀLIA 2019 - PART 1

Comença l'estiu! o comença l'estiu?