Tecnologies

Tenim aparell nou a casa: un descodificador de TDT. Ja en teniem un però, sembla, que aquest és millor. 
I ara toca aprendre'n el funcionament:
-Engegues la TV.
-Ok
-Poses el canal de HDMI.
-I això com es fa?
-Busques amb el botó d'"Ext" del comandament.
-Ok
-Selecciones el TDT i prems "TV on"
-On?
-Busques amb el botó fins a trobar "TV on"
-Ok
-Vas a "establecer directorio TV"
-Ok
-Vas a "ver canales"
-Ok
-Selecciones el canal i ja està. Ho pilles?
-No.
-Com??? On t'has perdut??? 
-Després d'"engegues la tele".
...
Deu ser l'edat però ara això d'aprendre com funcionen les noves tecnologies se'm fa molt costa amunt. 
Recordo que era jo qui programava el vídeo als pares  per a gravar pelis a casa. I no em costava gens preparar-ho tot per a gravar discos  amb l'equip d'alta fidelitat (HI-FI en dèiem).
A la meva habitació hi havia una minicadena amb dos (sí, dos!) pletines de casset i era possible gravar  de casset a casset. Tot un avenç en aquells temps!
El walkman, el discman, el reproductor d'MP3 inicial -amb bastants més botons que ara i més aparatós-, ..., tots aquests estris han passat per les meves mans al llarg del temps i amb cada aparell nou, noves instruccions per aprendre.
I suposo que son les neurones que perdem al llarg de la vida perquè ara cada cop que he d'aprendre el funcionament d'un nou aparell m'ho he d'apuntar a una llibreta. I, per suposat, he de recordar on deso la llibreta perquè sinó, estic perduda.
Suposo que com no he estat mai aficionada als videojocs tot m'és una mica més complicat en aquests temps tan moderns.
Ara tot funciona amb menús, submenús, icones de símbols, fletxes, rodones, triangles... 
Abans era tot més rústic: play, pause, stop, rec. Fi.
Amb els mòbils passa igual. Al principi eren molt senzills. Penges, despenges, marques i prou. Ara, llevat del cafè, ho poden fer tot. 
M'imagino que els genis que van idear els telèfons van veure que la interacció usuari-telèfon havia de ser ben senzilla i es van posar a treballar per a crear aplicacions senzilles com els menús d'un ordinador. Els agraeixo aquesta genialitat Malgrat tot, sé positivament que del meu telèfon només en faig servir un 50% de tota la seva capacitat. 
Tornant al principi, m'he apuntat tots els passos a la llibreta. Ara només he de seguir les instruccions.
Llàstima que no miri la televisió gairebé mai.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TARDA D'SCRAP: COM FER UN ÀLBUM (TERCERA I DARRERA PART)

Comença l'estiu! o comença l'estiu?

ITÀLIA 2019 - PART 1