TARDA D'SCRAP - COM FER UN ÀLBUM (PRIMERA PART)

Molt bones!
Feia molt de temps que no deia res per que he descobert YouTube i m'hi he enganxat ...
Això de fer coses d'scrap al final et motiva per a ensenyar el que fas encara que lo meu sigui una mica de nyigui-nyogui  doncs no tinc el nivell dels professionals. Però qué voleu, em fa il·lusió ensenyar el que faig, perque una té una auto-estima baixeta i de cop, veure que amb una mica de papers i adhesiu surten coses curioses, doncs, sí, anima força.
Jo era de les que a plàstica no em sortia res del dret i sempre demanava socors als pares, que pel que sigui, en sabien més que jo de fer manualitats.
Aquests dies, he fet molts àlbums i com tinc milions de fotografies m'han anat d'alló més bé per a organitzar-ho tot. 
I ara em venia de gust fer un petit tutorial (no ho puc fer encara a Youtube perque no tinc les eines cinematogràfiques addients)  de com fer un àlbum per si algú hi estés interessat. 
És molt fàcil i les eines necessàries (encara que jo en tinc d'específiques), són molt senzilles així que no hi haurà problema per a fer-lo.
Comencem. Ingredients. Ai, no! Vull dir, materials:

-Cartró o similar (en scrap, el més addient és fer servir cartró contracolat -en castellà "cartón contracolado"; en català: m'ho invento- perque és més sofert i rígid que no una cartolina normal Però jo no en tinc (s'ha de comprar expressament i de moment, no em cal) i faig servir la resta de cartrons de les caixes que arriben a casa ja sigui d'Amazon o d'una altre cosa). L'important és que no tinguin rebabes ni bonys. 
-Cúter 
-Papers de coloraines 
-Cola d'enganxar (jo també faig servir cinta adhesiva de dues cares)
-Regle 
-Plegadora (aquesta eina és específica per a scrap però es pot fer servir un estri pla i dur, tipus regle)
-Imaginació.

Som-hi!
-Mesurem els cartrons i els tallem a la mesura desitjada. 
Seran dos cartrons grans (per la portada i la contraportada) i un llom.
Jo els he tallat a 25,5 de llarg  X 21,5 cm d'ample. El llom és de 21,5 cm de llarg X 6 cm d'ample.





-Forrem la portada i la contraportada per separat amb els papers que hem escollit i el llom l'engaxem a un altre tros de paper.
Ens quedaran tres parts:




-Tallem les vores del paper sobrant del llom en diagonal i les dues  ales a la portada i a la contraportada. Quedarà així:



-Ara farem el llom que és on aniran enganxades les fulles de l'àlbum. Hi ha un munt de maneres de fer el llom però jo he escollit fer-la en espina -que es diu-, i que és un de les maneres que les pàgines quedaran més ben enganxades i l'album serà més sofert.
Fer l'espina és potser el moment més feixuc de tota la elaboració de l'àlbum però s'ha de tenir una mica de paciència i prou.
Agafarem un full de colors i li anirem fent uns plecs. Jo he fet els següents:
Del marge del full he comptat quatre centímetres i he fet la primera marca. D'aquí he mesurat un centímetre i he fet una altre marca. D'aquesta darrera he tornat a marcar un centímetre. I d'aquesta he marcat mig centímetre. Un cop aquí torno a mesurar un centímetre, un altre centímetre i mig centímetre. Ho repeteixo fins el final. 
És a dir: 
4-1-1-0,5-1-1-0,5-1-1-0,5-1-1-0,5-1-1-0,5-1-1-0,5-1-10,5-,1-1-0,5-1-1-4
Per la banda del final, no m'han quedat quatre centímetres exactes però poc hi ha arribat. 
No sé si m'he explicat bé. 
La imatge següent no és correcte doncs no havia deixat el 0,5 entre pàgines i els plecs son a un centrímetre tots però suposo que ho entendreu:






-Tot seguit, les marques d'un centímetre les pleguem cap endins recordant que  (en aquest cas jo no tenia un full de colors de doble cara)  el full que ha de veure's és el dels dibuixos.
Ens ha de quedar com un acordió. Una "muntanyeta" i una "vall"; una "muntanyeta" i una "vall"... Així fins al final. 



-Ara enganxem les "muntanyetes" deixant les "valls" sense adhesiu.


-I ens quedara una cosa així:




-Ara enganxem l'espina al llom (hi posem força cola per que és la part que més pes aguantara):




I ens quedara una cosa així:





-Ara forrem l'interior de l'estructura amb papers de colors.


Aquí jo he fet servir cinta adhesiva de doble cara i no cola perque no és una part de l'àlbum que no pateix molt i per tant, amb cinta adhesiva ja n'hi ha prou.  Una  de les noies que segueixo a YouTube té una manera molt curiosa d'enganxar-ho. Primer les posa totes al paper i després va treient el paper protector un per un. Així si s'equivoca el desastre per a desenganxar-lo no serà tan tremendo.
I així és com ho faig jo. Primer n'enganxo una i quan està ben posada, segueixo amb les altres.


I ja ho tenim, la nostre estructura feta!






Crec que no ha estat molt difícil ni de fer-lo ni d'explicar-lo tot i que vist desde fóra sempre és diferent. Així que si no m'heu entés digueu-m'ho que ho revisaré.

La propera entrada serà per a fer l'interior i la decoració que duu temps.

Espero que us hagi agradat. Fins la propera!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TARDA D'SCRAP: COM FER UN ÀLBUM (TERCERA I DARRERA PART)

ITÀLIA 2019 - PART 1

Comença l'estiu! o comença l'estiu?