NO TOCAR / NO TOQUEU / DON'T TOUCH

Evidentment que toquen. Ja els pots posar el cartell de tres metres quadrats, amb lletres fluorescents i amb llums que s'encenen i s'apaguen. Els nens ho toquen igualment. Nens i no tan nens, tot s'ha de dir.
Aquest és el primer que he de dir de la darrera experiència a una fira i més concretament, dins la Barcelona Games World 2018, dins un stand de l'apartat RetroBarcelona on hi hem estat aquest cap de setmana.
El Lluís hi exposava uns ordinadors japonesos molt especials i jo els havia de vigilar. Com en tota la zona on érem hi havia de tot per a jugar i tocar, els nens es pensaven que els nostres aparells també es podien tocar. Jo apart de vigilar i respondre preguntes, havia de fer cara de gos. Era fàcil de saber a qui fer-ne: que uns nens venien corrents des de lluny i es frenaven de cop en veure que els nostres ordinadors no tenien teclats ni joysticks per a jugar? Cara de gos.  Que uns nois de més quinze anys s'ho miraven estranyats però no tocaven res? Cara simpàtica. Això sí, la seva cara deia "com uns ordinadors que estaven mostrant jocs interessants no es podien tocar?" Però més respectuosos i educats marxaven cap al següent stand.
De tot això jo m'he sorprès molt doncs no hi entenc i ho veig com un món molt curiós sobretot per a una neòfita com jo.
Necessita una menció apart els que van disfressats que, ja quan vam estar al Saló del Manga em va resultar molt curiós però els anys passen i l'habilitat i les tecnologies milloren i es poden veure dinosaures caminant tan tranquil·lament entre la gent. Això sí, la disfressa duu una vàlvula d'aire per a que el pobre que hi va dins no es mori ofegat doncs la disfressa el tapa completament.
L'afició a jugar és molt gran i fins i tot qui no te mobilitat amb els braços pot jugar amb els peus. Sí, ho he vist. I amb gran traça fins i tot!
De tant en tant podia veure com personal que duu un expositor (identificable per l'acreditació que ens van penjar a tots al coll)  és allí però que no té ni idea de jocs. Vaja, com jo, que només feia cara de gos.
I la iaia. Una iaiona de més de setanta anys que encara em pregunto què hi feia allí. Anar amb els néts? No vaig veure que anés amb cap nen o noi. Ella i una dona que l'acompanyava. Però es passejava per els stands com si fos casa seva. Ella sí que ha viscut el naixement de tot el món dels jocs!
Els ordinadors del Lluís son molt especials i només la gent de més de quaranta anys se'ls mirava i se'ls remirava de dalt abaix. En va haver un que li faltava fer la prova del Carboni 14 per a confirmar-ne l'antiguitat! En arribar a casa es faria una rèplica amb una impressora 3D?
L'experiència m'ha deixat unes quantes anècdotes divertides i la sensació que hem fet una bona feina i que ha valgut la pena tot l'esforç.
Fins l'any que ve (potser).






Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

TARDA D'SCRAP: COM FER UN ÀLBUM (TERCERA I DARRERA PART)

ITÀLIA 2019 - PART 1

Comença l'estiu! o comença l'estiu?